dinsdag 2 augustus 2011

Trofee

Zelda heeft zich vandaag vreselijk misdragen. Tijdens de middagwandeling is ze in een sloot gesprongen, waar ik haar niet meer uit kreeg. De kanten waren te hoog om haar met de hand te kunnen pakken en met de lijn kreeg ik haar niet omhoog. Uiteindelijk zag ze zelfs kans om haar tuigje uit te wurmen en daarna nam ze dus de benen, de hele lange sloot door.

Ik ben er bij weg gelopen en heb op flinke afstand een tijdje gewacht en slechts 1x geroepen. Geen Zelda. Omdat er bij de sloot geen riet meer bewoog, ben ik terug gelopen. En toen bleek de sloot dus verlaten te zijn. Er was verder niemand thuis die ik kon bellen voor hulp. Na even nadenken besloot ik naar huis te lopen en daar een fiets op te halen. Tijdens de wandeling naar huis ook nog even mensen van Hulphond gebeld om te melden dat Zelda ervan door was. De chip die ze heeft staat namelijk geregistreerd op Hulphond.

Ik had ook goede hoop dat ze zelf de weg naar huis zou weten te vinden en het gebied waar ze verdween is autoluw, dus de kans dat ze onder een auto zou lopen was niet zo groot. Tijdens het telefoongesprek en 1 straat verwijderd van huis komt Zelda ineens naast me lopen met een enorme tak! Ik zou wel eens willen weten hoe ver ze daarmee gelopen heeft! Aan het zuinige kwispeltje en de lage houding te zien, snapt ze dat ze me niet zo heel bij heeft gemaakt.

Dankzij de slootgeur moest Zelda weer onder de tuinslang afgesproeid worden. Dat vindt ze helemaal niet fijn. Ze had het al door toen ze aan de lijn werd gezet en de achterdeur openging. Ze stribbelde dan ook aardig tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten